Anlaşma sonrası ilk temas: Erdoğan Pezeşkiyan ile görüştü

Cumhurbaşkanı ve AKP Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan, İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ile bir telefon görüşmesi gerçekleştirdi. Görüşmede İran ile ABD arasında varılan mutabakat ele alındı. ANLAŞMA SONRASI İLK TEMAS İran ile ABD arasındaki savaşın sona erdirilmesi için tarafların mutabakata varmasının ardından Erdoğan, Pezeşkiyan ile gerçekleştirdiği görüşmede anlaşmadan duyduğu memnuniyeti dile getirdi. İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan – AKP’li Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığından yapılan açıklamada Erdoğan-Pezeşkiyan görüşmesine dair şu detaylar paylaşıldı: “Liderler, Türkiye-İran ikili ilişkileri ile bölgesel ve küresel gelişmeleri ele aldı. Cumhurbaşkanı Erdoğan görüşmede, İran ile ABD arasında varılan mutabakatın memnuniyet verici olduğunu, Türkiye olarak sürecin barışla…

ABD Başkan Yardımcısı’ndan İran müjdesi

ABD Başkan Yardımcısı JD Vance Lucerne zirvesinde İran ile yürütülen müzakerelerde büyük ilerleme kaydedildiğini açıkladı. Dünün çok iyi bir gün olduğunu belirten Vance Hürmüz Boğazı’nı açık tutacak bir mekanizma kurmayı istediklerini ve boğazın şu an açık olduğunu söyledi. Çatışmaları çözmek amacıyla bir koordinasyon sistemi kurduklarını ifade eden Vance “Trump’ın da belirttiği gibi bazen bu ateşkesler sadece biraz daha az ateş etmek anlamına gelir. Ancak biz bir çatışma anında tarafların birbiriyle konuşmasını ve silahları nasıl susturacağını bulmasını istedik” dedi. İran’ın Uluslararası Atom Enerjisi Kurumu (UAEK) müfettişlerini ülkeye yeniden davet etmeyi kabul ettiğini duyuran Vance teknik ekiplerin çalışmaya devam edeceğini belirtti. Vance…