Uraloğlu duyurdu: 11 Türk gemisi Hürmüz Boğazı’ndan çıktı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki Türk sahipli gemilerin son durumuna ilişkin yazılı bir açıklamada bulundu. Bölgedeki gelişmelerin yakından takip edildiğine işaret eden Bakan Uraloğlu, savaşın başından beri Basra Körfezi’nde bulunan “Yasa Moon” ve “Nejat” isimli Türk sahipli gemilerin 21 Haziran sabahı itibarıyla Hürmüz Boğazı’ndan güvenli şekilde çıkış yaptığını duyurdu. Türk sahipli gemilerin güvenliğinin öncelikli konu olduğunu vurgulayan Bakan Uraloğlu, savaşın başlamasından bu yana Türk sahipli 11 geminin Hürmüz Boğazı’ndan geçerek Körfez’den ayrıldığını kaydetti. Bölgedeki gelişmelerin ilgili kurumlarla koordinasyon içerisinde anlık olarak takip edildiğinin altını çizen Uraloğlu, ihtiyaç duyulan durumlarda gemi işletmecileriyle de sürekli temas…

İçinde 9 bin altın bulunan geminin sırrı açığa çıktı

Araştırma ekiplerinin üzerine çalıştığı ve yaklaşık 30 yıldır tarihçilerin kafasını kurcalayan geminin sırrı çözüldü. İlk bulunduğu tarihte içinden çıkan dev servet ile ünlenen ancak o tarihten beri kimliği saptanamayan gemi 30 yıllık çalışmanın ardından tanımlandı. 1633 yılının sonbahar aylarında deniz yolculuğu gerçekleştirdiği belirlenen geminin ne taşıdığı ve nereden nereye gittiği belirlendi. İNGİLTERE KIYILARINDA BAHTSIZ TİCARET GEMİSİ Yaklaşık30 yıldır gizemini koruyan batık geminin sırrı sonunda çözüldü. Uzun süredir devam eden çalışmanın ardından batık geminin aslında bir kargo gemisi olduğu ve Fas’tan Hollanda’ya doğru yola çıkmış olduğu anlaşıldı. İlk olarak 1995 yılında İngiltere kıyılarına bulunan geminin bir Hollanda ticaret gemisi olduğu belirlendi.…